Khamis, 23 November 2017

demi masa

  • was asri,
  • .demi masa 
  • sesungguh nya manusia sedang dalam kelalaian,,.,.
  • dan hidup ini kejar lah nikmat kehidupan,didunia.,..,.,
  • kerna hidup ini tak kekal lama hanya 40-50tahun setelah usia balir ,, jika ada yang mampu hidup beratus tahun pun hanya penyiksaan dan masa yang allah berikan untuk bertaubat atau mencucu dosa dosa nya yang lalu,.,.,.,.,

  1. ya robb ana
  • wahai tuhan ku,.,.,. 
  • aku takut dengan timbagan al mizan yang mana setiap perbuatan di dunia ini akan di ambil kira ,.,.,.,,... jika banyak amalan kita lakukan banyak pula dosa kita ,.,., allah mengambil pahala yang kita perolehi di tolak dengan dosa dosa yang lalu setelah itu tinggal hanya dosa dosa lalu atau ganjaran pahala yang kita lakukan,.,.,.,., masyaallah jika aku hidup seawal balir sehingga aku tersedar dari mimpi dosa ku sepanjang sepuluh tahun seberat bumi dan ganjaran pahala nya pula ku kumpul sepanjang 20 tahun beribadat baru ada lebihan pahala ,.,.,,.,., ya allah ampunkan lah kami hamba hamba mu,.,.,.,.,., begitu banyak dosa dosa yang aku lakukan tak tertimbang dengan ganjaran ganjaran pahala yang sedetik waktu jika hanya bersolat bila mana saat saat di usung ke liang lahat,.,.,.,., hanya berpuasa ketika mana saat saat sakatul maut,.,.,.,., hanya membaca ayat ayat suci mu ketika mana tenat dan nazak,.,.,itu lah teman ku dalam liang lahat,.,.,.,.,., masyaallah dalam kubur aku sendirian ,.,.

  1. mana bini aku,.,.,.,
  2. mana kawan kawan ku,.,.,.,.,
  3. aku berlapar dalam kubur ,.,...,
  4. aku bersendirian dalam kubur,.,.,.,
  5. aku menggis dalam kubur ,.,.,.,. 
  6. aku tersiksa dalam kubur kerna 
  7. sewaktu hidup aku tak pernah menanggis dalam solat malam,.,.,.,
  8. sewaktu hidup ku tak pernah puasa ketika datang ramadhan,.,.,
  • sewaktu hidup aku tak pernah duduk bertasbih menyebut nama tuhan ku,.,.,.,..,,.
  • sewaktu hidup ku tak pernah duduk beriktikaf mendengar ilmu atau mengaji al quran,.,.,.,.,. subhanallah ,.,.subhanallah,.,.,.., subhanallah.,.,.,.,.,.,..,.,., maha besar kau tuhan ku aku malu melihat dunia yang hina telah ku lakukan dosa,.,.,.,., aku malu melihat kawan kawan yang banyak ku mengajak kearah dosa,.,.,.,. aku malu melihat anak anak ku yang tak aku ajari tentang agama,.,.,.,., aku malu melihat isteri ku kerna tak pernah ku marahi dosa dosa yang di lakukan ,.,.,.,.,.,. aku malu melihat amalan baik ku ketika mana dalam kubur ,.,.,.,., kini aku sedang tersiksa dengan dunia yang ku kecapi ,.,.,.,.,.,
  • hidup ini manusia yang berbahgia mereka yang berjaya di dunia dan akirat ,.,.,., kurang berjaya mereka yang berbahagia di akirat ,.,., rugi mereka yang hanya berjaya di dunia,.,.,.,.,. dan orang yang paling rugi mereka yang di dunianya tak berjaya dan di akirat nya juga tak berjaya,.,.,.,., masyaalah semoga allah mengampunkan dosa kita dan memasukkan kita dalam kalangan manusia yang berjaya di sunia dan berjaya di akirat,.,.,.,.,.,, atina fii dunnia hasanah wa fii akiratul hasanah,.,.,.,.,.,.,.,., wa kilna azabannar,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,mana anak aku ,.,.,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ALLAH MAHA BERI PETUNJUK,.,. 2013

BERMULA pada pertengahan tahun 2013 , pada malam hari ,berbekalkan sebuah beg galas berisikan baju dan pakaian yang perlu , dan sebu...