Isnin, 29 Januari 2018

20tahun berlalu

 
Hasil gambar untuk keadilanHasil gambar untuk perarakan keadilan


kisah aku bermula pada petang setelah mendengar ceramah datok seri datin wan azizah
 setelah sehari datok seri anwar ibrahim di tangkap ,aku dan dua rakan aku berkereta ke tepi pantai bersih hari tu aku dan rakan aku membawa bendera pembangkang membakar semanggat anwar yang di fitnah lalu singgah di pantai molex,
  sedang berborak tiba tiba terpandang ada 3awek baru naik dari pantai berseluar ketat dan dua lagi berkain sekolah dan berbaju agak sendat . aku biarkan aja mula nya namun bila dua member aku dah ejas abis awek ni nampak baru tingkatan 5 tak habis lagi sekolah ni,.,.
      aku ajak dia orang naik kereta untuk antar pulang rumah sebab kebetulan hari tu tak ada kerja lagi pun sememang nya kami nak kearah kepala batas nak beli barang .,,,. dalam perjalanan sarat dengan 3awek baru dan 2member aku jadi penuh lah kereta aku 6orang semua termasuk aku.,., sebelum turun kat bus stop di pekak kepala batas sempat salah satu dari 3awek kat belang beri aku nomber phon dan dia tulis kalaw senang datang jumpa kat sekolah besok .,,. datang sorang. tau.,,. aku pun macam biasa besok hari datang jumpa kat sek,agama ,.ahmad badawi.,,. dari situ lah hati turun kehati dan terus bercinta dan kasih sayang namun tak kekal lama ada lah dalam 2tahun sebab tak ada jodoh allah.,., terpisah dan sehingga hari ini dah 20tahun berlalu bila melihat bendera keadilan dan bila dengar cerita anwar ibrahim teringgat kisah lama,aku tak pernah jumpa dia lagi hingga hari ini apa cerita namun ada lah kabar dari kawan kawan dia dah kawin dan ikut lakinya keluar dari kampung,namun semoga suatu hari allah temukan aku dengan nya ., agar dapat bermaafmaafan,.., assalam.,.,

Foto



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ALLAH MAHA BERI PETUNJUK,.,. 2013

BERMULA pada pertengahan tahun 2013 , pada malam hari ,berbekalkan sebuah beg galas berisikan baju dan pakaian yang perlu , dan sebu...