Isnin, 22 Januari 2018

aku mencari diri ku


  1.         Foto
ketika mana datang seorang yahudi bertanya pada rasulullah
      tentang allah dan roh lalu berkata akan yahudi itu tentang ibrahim mencari tuhan nya
 ketika ibrahim melihat bintang lalu disangka nya tuhan lalu bintang itu hilang dan akhir nya ibrahim berkata ia nya tidak suka akan yang tidak kekal sebagai mana allah ;
     lalu berkata ia aku ketika mencari diri ku aku lihat mata adalah aku kerna ketika aku melihat itu lah aku dan ketika mana aku melihat pakaian lalu aku sangkakan itu lah aku lalu aku tersalah sangkaan ku lalu aku melihat susuk tubuh yakni jasat ku kaku dengan lengkap berpaiyan lalu aku tahu itu lah aku ketika itu aku te,lah meninggalkan jasatku dan telah berada di alam akirat; dari kisah yahudi yang mana mencari dirinya dalam diri hingga ia bertemu diri nya ketika mana telah menjadiu mayat; waktu itu rasulullah saw berkata .pada yaduhi yang bertemu nya sesungguh nya roh itu urusan tuhan ku ,. tiada yang dapat di simpulkan melaikan hidup ini sebuah perjalanan dan pencarian sebagai mana ujud nya aqtiqod muktazilan aqtiqod nur m uhamat setelah turun nya solat sebagai mana terjadi nya pahaman kawarij yang mana mengkafirkan yang lain kerna mengagp diri suci sebagai mana yahudi dan sebagai mana syiah yang menganggap aisyah seorang yang sudah bermutaah dan berzina ,.,:
             Dan mereka bertanya kepadamu tentang ruh. Katakanlah: “Ruh itu termasuk urusan Tuhan-ku, dan tidaklah kamu diberi pengetahuan melainkan sedikit”.(Al Isra 85) Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal.” (QS. Ali Imran (3) : 190). Demikian pula kehidupan kita. Tak seorang pun di antara kita mengetahui sampai kapan kesempatan i “Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. dan Sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga, Maka sungguh ia telah beruntung. kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan.”(QS. Ali Imran (3) : 185)
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ALLAH MAHA BERI PETUNJUK,.,. 2013

BERMULA pada pertengahan tahun 2013 , pada malam hari ,berbekalkan sebuah beg galas berisikan baju dan pakaian yang perlu , dan sebu...