Rabu, 24 Januari 2018

Aku & diri ku


  1.                 Foto  

  2. aku dalam diri ku tercari cari cinta dan diri , ketika mana awal perjalanan aku mencari diri ku kulihat akan diri ku, dalam waktu saad dan detik itu tiada terujud cermin yang mana ketika melihat nya maka bacalah aku berlindung dari iblis dalam melihat wajjah ku di cermin hadapan ku,
  3. ketika mana aku dalam pencarian siapa aku dan aku waktu itu terlihat penglihatan dan setiap yang kulihat itu lah aku dan nyata mata itu lah aku kerna mata yang melihat dan aku lah itu ,.,,.,. lalu ,bila lama ku mencari terbukti bukan mata itu adalah aku dalam diri ku ,lalu ku sangkan pakaian itu lah aku kerna aku di tubuh badan ku aku teruja dan membalut diri terlekat dan sendat kemas dan rapi itu lah aku .,. namun aku tersalah jua tapi kali ini baru ku tahu bahawa diri ku dalam diri ku dan ketika waktu dan waktu detik berlalu aku terleka dan terlalai dalam diri ku yang mana waktu itu aku keras kaku di pembarigan aku waktu ityu sudah tiada lagi berjasat dan waktu itu hanya aku dan jasat ku dan waktu itu aku dalam pe nyesalan kerna tak sempat mencari diri ku sewakmtu aku dalam diri ku ,. waktu kitu aku melihat bertapa aku tak menjaga diri ku yang sedang terbaring ,.kotor dan kaku berselut daki dan pakaian lusuh dalam tubuh ku,.,. waktu itu aku menaggis kerna aku tak sempat mencuci diri ku dari kesan kesan dosa dan noda di daki hidup usia dunia ku,..., waktu itu aku menanggis melihat diri ku tak berteman dan berpakaian putih bersih berseri dan  bersinar sebagai mana insan yang soleh dan solehin,.,.., aku waktu itu menanggis dan meraung merayu pada tuhan ku agar di kembalikan ke tubuh jasat ku yang terbaring kaku itu lah aku dan jika aku dan tuhan ku kembalikan aku kembali p-ada diri aku berjanji bahawa aku takkan berhenti dari berdoa memohon keampunan dan beribadah sepanjaang waktu dan setiap detik waktu .,,.., aku dalam diri ku ternyata setiap kali tuhan ku kembalikan aku kedalam diri ku tubuh jasat ku aku terlupa dan tercari cari diri ku dan lalai untuk melakukan ibadah dan mencuci diri ku dari kesan dosa dan noda bagai kan daki dan kotoran di tubuh jasat ku,.,.,..,. aku dan diri ku biar beribu kali aku dapat dan mampu tuhan ku berikan waktu untuk ku na mun aku tetap tercari cari diri ku,.,.,. subhanallah ,.,.     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ALLAH MAHA BERI PETUNJUK,.,. 2013

BERMULA pada pertengahan tahun 2013 , pada malam hari ,berbekalkan sebuah beg galas berisikan baju dan pakaian yang perlu , dan sebu...