Jumaat, 26 Januari 2018

cinta illahi


  1. bermula dari pandagan lalu turun kesanubari dan akhir nya cinta abadi dan hakiki ,sebagai mana bermula pada suatu malam ketika mana sedang aku keseorang ngan di sebuah pub dan sedang minum beberapa botol arak lalu datang seorang wanita berpakaian seksi dengan beberapa orang rakan nya lalu duduk di meja hadapan ku , sambil aku sedang minum dan merenung tajam kearah wanita yang tinggi nya tak tinggi mana dan badan nya agak gempal tapi sasa dengan bentuk tubuh nya yang tak tinggi dan besar berpakaian ketat berbaju singglet lalu aku memberanikan diri mengagkat gelas ku dan mengajak nya , dengan selamba wanita itu tersenyum lalu mengagkat gelas nya kembali dan waktu aku terus banggun dan kearah meja nya dan waktu itu terjadilah sejarah perkenalan aku dan dia ., sejak malam itu terjadi maka lahir lah perasaan untuk terus bertemu di malam hari bersama berdua , setelah beberapa kali keluar minum bersama baru ku tahu dia sebenar nya rakan setempat kerja ku lin budak disko yang aku kenal ketika berkerja di sebuah kilang ,.,. setiap malam aku dan dia bersama dan setelah minum aku dan dia di tepian pantai baring atas kerusi dalam kereta ku sambil lagu berkumandang bersama arus anggin bertiup sepoi bahasa dan waktu itu ketika mana lewat malam , aku dan dia yang baru ku kenal tiba tiba melakukan sesuatu yang di luar jangkaan dan kawalan diri ku , sehingga mana ketika kami tersedar dari mimpi malam itu kerna banyak yang kami minum rupa nya kami telah melakukan sesuatu yang tak di sangka dan bermula dari malam itu aku seakan tak lagi untuk bertemu dengan nya kerna takut akan diri ku sendiri ,. setelah 20tahun berlalu baru aku temui ketika mana dia bersama anaknya di sebuah gerai makanan sedang menjamu selera aku sempat bertanya dan menyapa dia lalu baru ku tahu setelah hubugan kami dia bernikah dengan seorang lelaki dan mendapat seorang anak perempuan dan kini baru bergelar janda sebab tak ada jodoh ,kini dia menaiki kereta kancil dan berkerja di bayan baru pulau pinang ., aku berlalu dan sempat tersenyum sendirian sambil terbayang gelas di tanggan ku  ..,       Foto

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ALLAH MAHA BERI PETUNJUK,.,. 2013

BERMULA pada pertengahan tahun 2013 , pada malam hari ,berbekalkan sebuah beg galas berisikan baju dan pakaian yang perlu , dan sebu...