Sabtu, 28 April 2018

WAJIB BAGI MUKALLAF ITU KENAL ALLAH DAN BELAJAR ILMU AURAT MUHAMADIAH


Dan ketika mana hari ini waktu ini saat ini kita sebagai mukallaf dan musafir yang sedang berjalan menuju illah dzat yang maha qadim tahu bahawa jelas bagi pahaman kita semua bahawa dzat allah adalah siri allah sawt itu sendiri dan nur muhamad itu berupa diri setiap insan dan nafsu itu mahluk ciptaan allah sawt dari nar yakni api yang bernyala nyala sebagai mana kita tahu bahawa akal mahluk allah yang mana tampa akal manusia tiada semperna ciptaanya sebagai mana ayam yakni haiwan allah jadikan berupa mahluk ciptaan nya tampa akal bertelur atas tangga setiap kali bertelur akan jatuh dan pecah dan tetap akan kembali bertelur di tempat yang sama kerna ayam atau haiwan tiada akal perasaan,.,.,.
Dari sini sebagai seorang musolleh dan mukallaf wajib bagi kita beribadah setelah kenal allah dan kenal nur muhamat dan benar benar kenal akan qalam dan qadak dan qadr yang mana dzat yang maha qadim jadikan ,.,. setelah kenal dengan sebenar kenal diri allah itu sendiri maka wajib lah beriman dan beramal yang mana beribadah sebagai mana para rasul dan nabi dan wali ullah beramal dengan keiklasan dan kesempurnaan dengan keiklasan dan dengan keimanan yakni percaya bahawa diri adalah hamba allah yang mana akan kembali pada allah dzat yang maha qasim,.,.,. dari sini bermula setiap perjalanan anak adam sebagai mana kita ketahui bahawa setiap dari kita akan pulang yakni bertemu jalan kematian ,.,. dan setiap yang mati akan allah jadikan satu tempat yang mana di namakan alam atau tempat penantian untuk kembali ke syurga allah atau neraka allah sawt,.,. namun apa yang pasti amalan amalan yang kita sebagai musolleh dan mukallaf lalukan hanya untuk mendapat perhatian allah dan pahala dari allah apa yang pasti takdir kita sebagai mana kita ketahui bahawa jelas telah qalam tulis dalam kitab kitab takdir qadak dan qadar kita yang mana syurga atau neraka kesudahan kita,.,. sebagai seorang mukallaf dan musaffir yang sedang berjalan menuju illah yang mana dzat yang maha qadim ,.,. di wajib kan keatas kalian mengenal allah dan mahluk mahluk ciptaannya ,.,.., kenal allah kenal siri sendiri,.,.
Dan mulalah beramal dengan semperna dan keiklas an ,. dan wajib jua bagi kita pelajari aurat muhamadiah sebagai mengukuhkan lagi ikatan simpulan kita sebagai ahli sunah dan pahaman kita paham sebagai mana paham nya aqidah abu hasan ars syakriah ,.,.,. wajib bagi kita mengikut dan menjadi sebahagian dari mujahit mujahit yang memperjuangkan aqidah abu hasan ars-syakriah dan agama allah di atas dunia ini,.,.,. wajib bagi kita pertahankan kerajaan melayu islam dan aqidah kita abu hasan ars syariah,.,. wajib jua keatas setiap mukallaf itu berpahaman ars-syakriah dan belajar aurat muhamadiah dalam kehidupan seharian kita sebagai mukallaf dan musafir yang sedang berjalan menuju illah,.,.
Aurad Muhammadiyah adalah wirid-wirid yang diasaskan oleh kumpulan tarekat Muhammadiyah.Dalam aurad muhamadiah ini terdapat bacaan-bacaan seperti 2 Kalimah Syahadah tetapi mempunyai tambahan “Abu Bakar as-Shiddiq, Umaru Faruq, Utsman bar ur-Rahim, Ali ‘Adud ud-Din, Muhammad ul-Mahdi Khulafa Rasulillah Sallallahu ‘alaihi wasallam”. Kemudian Bacaan “Laqad ja akum Rasul...” Surah at-Taubah ayat 128-129, kemudian bacaan doa nabi Yunus ‘alaihissalam iaitu “lailaaha illa anta subhanaka inni kuntu minna zolimin” dalam surah al-Anbiaa ayat 87, kemudian bacaan surah yasin ayat 9, kemudian bacaan selawat ada tambahan “’adada ma ‘alimta wazinata ma ‘alimta wamilata ma ‘alimta” dan bacaan surah saba’ ayat 10-11. Semua bacaan ini dibacakan sebanyak 50 kali paling kurang 5 kali. Dan zikir seterusnya lagi dinamakan zikir ayat lima ianya paling kurang di baca sebanyak 3 kali. Seterusnya diikuti dengan seruan pencak sunda kepada tuan punya aurad iaitu sheikh Suhaimi. Kemudian dalam buku zikir Aurad Muhammadiah ia dilengkapi juga dengan khasiat aurad Muhammadiah tersebut seperti akan mendapat bantuan ketika kesusahan dan banyak lagi.wallahuaklam bissawab,.,. Dikongsi secara terbuka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ALLAH MAHA BERI PETUNJUK,.,. 2013

BERMULA pada pertengahan tahun 2013 , pada malam hari ,berbekalkan sebuah beg galas berisikan baju dan pakaian yang perlu , dan sebu...