Khamis, 7 Jun 2018

4 JENIS KEMATIAN''MENGIKUT PAHAMAN ABU HASAN



                    DALAM KEHIDUPAN YANG BERNYAWA ADALAH NUR MUHAMAT CAHAYA DI BAWAH CAHAYA ILLAH YANG MAHA MENGHIDUPKAN DINAMAKAN NYAWA @ ROH,.,. DARI NUR MUHAMAT TERBAHGI KEPADA 4JENIS KEMATIAN YANG MANA KEMATIAN AJAL TETAPAN ILLLAH,. KEMATIAN SEMENTARA KETIKA MANA MAHLUK TERTIDUR DAN DALAM GENGGAMAN ILLLAH,.,. KEMATIAN KETIGA KEMATIAN AKAL NYA YANG MANA MAHLUK ALLAH YANG PALING SEMPERNA ,. KEMATIAN KEEMPAT KEMATIAN NAFSU YANG MANA MAHLUK ALLAH YANG PALING ENGKAR .,,.
                            Pada pandangan dzahirnya perbuatan hamba, tetapi pada pandangan matahati perbuatan ALLAH juga.yang mana mengalir setiap saat dan detik waktu dalam tubuh nya nur muhamat yang menggerakkan jisim,.,. dan ketika roh lemah @ letih ia nya akan berada dalam genggaman illah sebagai mana orang yang mati dan terlena,.,. Mati dalam tidur Ini adalah satu Rahasia Marifat dalam hidup yang hanya diketahui oleh para Arif Billah dan Alimbillah, bukan oleh alimbil kitaab. Zikir NAFAS adalah Ummul Zikir yang mampu memberi kekuatan Rohani adalah Zikir Khafi, ini di jelaskan dalam beberapa hadits sohih.seseorang yang berzikrullah sepanjang malam dengan tenang dan akan kembali bertenaga sebagai mana seseorang yang sedang terlena namun untuk sampai puncak zikir ini perlu banyak pencerahan hingga mampu datangkan roh dalam genggaman illlah,.,.
                             Zikir NAFAS adalah sebagai NUR CAHAYA yang memancar keseluruh JIWA seorang pengamal Zikir NAFAS , besar faedahnya untuk memecahkan kekentalan darah hitam yang berada dihati yang dianggap sebagai istana Iblis itu.Selagi istana Iblis tidak terpecah dan hancur musnah, NUR QALBI sebagai penyuluh lampu Ma’rifat yang diharapkan itu tidak mungkin diperoleh. NUR itu tidak akan bersinar menyuluh kegelapan dalam diri. Kalau pun ia menyala tetapi cahayanya tidak terang,,Sabda Rasulullah saw: MAN ARAFA NAFSA FAQAD ARAFA RAB’BAH WAMAN ARAFA RAB’BAH FASADA JASAD.“Siapa yang mengenal dirinya, tentu dia mengenal ROBBnya dan siapa yang mengenal ROBBnya, maka binasalah dirinya.” Firman ALLAH swt: “Dari ALLAH kau datang kepada ALLAH kau dikembalikan” (QS. al-Baqarah:156)
                                         Apabila RUH diturunkan ke bumi, RUH berhajat pada Sifat IFTIQAR ALLAH untuk berfungsi di atas muka bumi ini..roh dengan illah seumpama tenaga dengan tenagan yang membekal pada barang sebagai contoh,. sesuatu barang yang menggunakan tenaga akan lemah dan hanya akan kembali bertenaga setelah di rechas atau di alir kedalam nya tenaga baharu ,.,. sebagai mana manusia adalah barang yang memerlukan roh untuk hidup dan roh adalah cahaya dari cahaya illah yang mana berfungsi untuk mengecas semula tenaga yang berkuranggan ,.., hanya dengan tidur atau mati sementara ,.,. hanya dengan zikir yang mana tahap zikir nya mampu sampai kepuncak roh kegenggaman illah sebagai mana orang yang sedang terlena mati atau koma atau sedang berzikrullah,.,.,.
                               Jika tidak ada Sifat IFTIQAR, RUH tidak berfungsi. Ini disebabkan karena RUH memiliki sifat yang suci dan tinggi yang tidak ada pengetahuan dan kehendak terhadap alam yang rendah (dunia). Oleh karena itu diperlukan Sifat IFTIQAR untuk melaksanakan tugas sebagai KHALIFAH, di kehidupannya dan dunia. 4 Sifat IFTIQAR yaitu : Sifat Qudrat, Hayat, Iradat, Ilmu. 4 sufat mahluk ; roh @ nur-Muhammad akal - pemikiran nafsu -keingginan jisim -tubuh badan dari sifat sifat menumpang pada mahluk ini adalah satu sifat yang mana illah menamakan dengan nama mahluk paling semperna,.,. tiada sebagai mana haiwan yang hanya bernafsu namun tiada berakal .,,.., tiada sebagai mana malaikat yang hanya berakal namun tiada bernafsu sebagai mana manusia insan yang paling semperna ciptaanya ,.,.,. dari sini kenal lah kita bertapa perhubugan antara mahluk dengan tuhan itu penting sebagai mana barang barang yang perlukan tenaga semula sebegitu jua tubuh roh nur muhamat yang mana perlukan makanan sebagai tambahan kepada kebaikan ,.,,.., roh yang sdedang dalam genggaman illlah sedang di berikan tenaga dan rezeki nya sebagai mana illah terangkan dalam ayat ayat nya ,.,. roh roh orang yang mati syahid akan mereka itu di beri rezeki sebagai mana roh insan yang sedang hidup atas dunia ,.,.,.

1 ulasan:

ALLAH MAHA BERI PETUNJUK,.,. 2013

BERMULA pada pertengahan tahun 2013 , pada malam hari ,berbekalkan sebuah beg galas berisikan baju dan pakaian yang perlu , dan sebu...